Peremajaan wajah, topeng muka

Keadaan kulit dipengaruhi oleh banyak faktor, termasuk persekitaran, tekanan, diet tidak sihat, kurang tidur kronik dan banyak lagi. Tanda-tanda penuaan pertama muncul dari usia 30 tahun. Semakin awal anda menjaga kesihatan kulit anda, semakin lama ia akan memukau anda dengan awet muda dan kecantikannya.

Kaedah peremajaan wajah tanpa pembedahan, iaitu di salon kecantikan, termasuk: mesoterapi, peremajaan foto, peremajaan wajah laser, peremajaan Elos, Thermage, peremajaan ozon dan topeng khas. Hampir semua kaedah peremajaan wajah tanpa pembedahan bertujuan memulihkan serat kolagen. Kolagen adalah protein yang menjadi asas kepada semua lapisan kulit. Asas inilah yang menjadikan kulit tetap tona dan membolehkan anda mengekalkan keanjalan dan keremajaan wajah.

Mesoterapi adalah pengenalan persediaan khas (bahan bioaktif) ke dalam kulit wajah. Suntikan mikro ini membantu meremajakan kulit wajah. Kaedah peremajaan wajah ini sangat membantu dalam memulihkan kontur dan menghilangkan dagu berganda.

Peremajaan wajah

Peremajaan foto. Kaedah peremajaan wajah moden ini berdasarkan penggunaan denyutan cahaya yang kuat. Kaedah ini terbukti benar-benar tidak trauma, tidak menyakitkan dan bebas daripada kesan sampingan. Ini adalah kaedah peremajaan wajah bukan pembedahan yang paling lembut dan, lebih-lebih lagi, tidak memerlukan banyak masa. Walau bagaimanapun, sesi peremajaan foto dikontraindikasikan untuk orang dengan kulit gelap, wanita hamil, dengan gangguan darah, kulit dan penyakit onkologi.

Peremajaan wajah laser. Semasa prosedur, laser mempengaruhi lapisan luar dan dalam kulit. Di bawah tindakan laser, ia meningkatkan peredaran dan metabolisme dengan ketara. Ini memperbaharui komposisi sel kulit, yang menyebabkan peningkatan keanjalan dan kulit yang lebih baik.

Peremajaan wajah Elos adalah salah satu kaedah paling moden dan revolusioner. Intinya terletak pada penggunaan kaedah gabungan peremajaan - denyutan elektrik cahaya dan frekuensi tinggi. Semasa prosedur, pesakit hanya merasakan sedikit kesemutan. Pembaharuan lapisan kolagen dan dengan itu peremajaan wajah dipicu oleh penembusan impuls yang mendalam ke dalam lapisan kulit. Dengan bantuan teknologi peremajaan ELOS, dapat menghilangkan bintik-bintik usia, noda kulit dan jerawat serta menghilangkan keriput.

Thermage. Dengan menggunakan sinaran frekuensi tinggi yang menembusi lapisan kulit yang dalam, suhu tisu kulit meningkat. Ini membawa kepada pembentukan dan pembaharuan elastane dan kolagen dan, dengan itu, menjadi peremajaan.

Kaedah untuk meremajakan kulit wajah dengan ozon. Ozon merangsang metabolisme sel dan peredaran mikro pada kulit membantu memperbaharui tisu subkutan, yang secara signifikan meningkatkan kulit dan memberikan kesan yang menyegarkan. Ozon juga digunakan melalui suntikan, dalam kebanyakan kes, kawasan masalah.

Salah satu kaedah peremajaan wajah yang paling mudah dan sekaligus berkesan adalah penggunaan topeng anti-penuaan khas. Bahan aktif topeng melembapkan dan menyuburkannya. Topeng dibuat dari produk semula jadi dan secara kimia.

Kaedah untuk peremajaan wajah dengan hirudoterapi. Lintah membantu meningkatkan proses metabolisme di mana kulit dilicinkan dan kulit bertambah baik. Juga, kulit dilicinkan kerana normalisasi tahap hormon dalam badan. Ini menyumbang kepada peremajaan wajah yang ketara.

Koktel asid hyaluronik berjaya digunakan untuk meremajakan wajah dan leher. Asid ini membantu mengekalkan kelembapan pada kulit. Mengembalikan kelembapan yang hilang, asid hyaluronik meningkatkan warna kulit, melicinkan kedutan dan garis halus, yang meremajakan wajah dengan ketara.

Terdapat juga kaedah pembedahan untuk peremajaan wajah:

  1. Pengelupasan mendalam merangkumi pembuangan sel kulit mati, diharapkan pertumbuhan semula sel kulit. Pengelupasan dapat menghilangkan jerawat, kedutan halus, cela kecil. Walau bagaimanapun, kaedah ini dengan sendirinya sangat trauma dan berbahaya.
  2. Pengelupasan kimia adalah kaedah peremajaan wajah dengan membuang lapisan atas kulit dengan bantuan pelbagai asid yang disapu pada kulit dalam lapisan nipis semasa proses.
  3. Semasa pembedahan plastik, kulit berlebihan diketatkan dan dikeluarkan. Operasi plastik prosedur dilakukan di bawah anestesia umum.
  4. Aplikasi biogel. Biostimulan diperkenalkan ke dalam kulit wajah dan leher dan bekerja secara aktif pada sel yang menghasilkan kolagen dan elastin.
  5. Pengukuhan dengan benang emas. Ini adalah kaedah peremajaan wajah yang cukup moden. di mana kulit diketatkan, warnanya bertambah baik, kedutan hilang.

PERLUARAN WAJAH DI RUMAH

Sekiranya anda ingin menjaga wajah awet muda selama mungkin, anda harus menolak beberapa prosedur. Contohnya, dengan mencerahkan atau menghilangkan jeragat pada kulit. Tabiat buruk juga tidak memberi apa-apa untuk mengekalkan awet muda. Merokok, kenaikan berat badan yang kerap - semua ini menjadikan kulit lebih kering, kering, dan kendur. Berjemur juga harus dilakukan dengan berhati-hati.

Prosedur mengangkat diperlukan untuk peremajaan wajah. Juga mungkin di rumah, perkara utama adalah melakukannya secara berkala, jika tidak, tidak akan ada hasilnya. Beberapa prosedur pengetatan seperti urut, kompres, mencuci.

Peremajaan wajah di rumah dengan urutan aura. Tujuan urutan adalah untuk melambatkan atau bahkan menghentikan penuaan, berkat pengaktifan tenaga regenerasi aura dan pengedarannya yang betul. Duduk, berehat, dan tutup mata anda. Kembali ke fikiran anda dan bayangkan bagaimana keadaan anda semasa kecil. Bayangkan bahawa anda dikelilingi oleh tenaga muda yang berseri. Gosokkan kedua telapak tangan anda dan mula mengurut aura wajah secara menegak. Tangan, telapak tangan ke muka, berlari secara menegak, setelah melewati dahi, bengkokkan pergerakan dari bawah ke atas sepanjang wajah pada jarak 1 hingga 3 cm, lengan ke belakang, dan kemudian ke sisi. Pada masa yang sama, katakan: Saya semua penuh dengan tenaga muda yang tidak habis-habisnya. Elakkan sentuhan fizikal. Ulangi latihan 10 hingga 20 kali. Urutan menegak aura wajah boleh dilakukan di rumah pada bila-bila masa yang sesuai untuk anda. Vertical Smoothing Aura Facial telah lama digunakan untuk membantu melambatkan penuaan.

Gimnastik wajah adalah kaedah semula jadi untuk meremajakan wajah di keadaan rumah, prosedur kosmetik yang mahal dan bahkan menggantikan pembedahan kosmetik. Sekiranya anda melakukan beberapa senaman sederhana setiap hari, anda dapat melicinkan kedutan. Menjadikan kulit tegap dan anjal dan wajah awet muda. Berikut adalah beberapa latihan mudah: tarik bibir ke hadapan dengan tiub dan tarik nafas, kemudian hembuskan pipi anda dan pernafasan tertutup, bibir anda keluar. Tarik pipi ke telinga anda - berehat. Tarik pipi anda ke mata anda - berehat. Tarik rahang bawah ke hadapan - kembali ke kedudukan normal. Gerakkan rahang bawah anda dari kiri ke kanan dan sebaliknya. Buat balon di antara bibir dan gigi anda, putar mengikut arah jam terlebih dahulu, kemudian lawan arah jam. Setiap latihan mesti dilakukan beberapa kali. Anda boleh membayangkan senaman itu sendiri. Perkara yang paling penting adalah menjaga dia dalam keadaan baik setiap hari.

Urut adalah salah satu ubat rumah yang paling kuat untuk peremajaan wajah. Dengan pertolongannya, anda dapat meningkatkan proses metabolik pada tisu-tisu yang banyak dan untuk mencapai peredaran darah yang lebih baik - aliran darah segar dan beroksigen. Terdapat banyak jenis urutan, secara peribadi saya dengan ringan mengetuk wajah dengan hujung jari, tetapi saya bersandar ke hadapan. Dalam kedudukan ini, darah mengalir ke muka dan keberkesanan urutan meningkat dengan ketara.

Peremajaan wajah di rumah dengan menggosok ais. Bekukan dalam tin untuk merebus ramuan ais krim: contohnya marigold dan pasli (2 sudu besar bahan mentah setiap 400 ml air mendidih). Mulakan pagi dengan menggosok wajah anda dengan ketulan ais: calendula pertama, kemudian pasli.

Peremajaan wajah di rumah dengan air cair. Masukkan garam untuk mencairkan pengisar air dengan kadar 5 gram seliter dan sedikit cuka. Gosokkan larutan ke kulit wajah anda dengan urutan ringan. Air cair diserap dengan baik oleh badan dan membekalkan sel dengan kelembapan yang kurang. Setelah beberapa kali rawatan kulit di wajah menjadi anjal, lembut, lembut, memperoleh warna semula jadi yang meriah, kedutan terasa halus.

Kompres kontras yang dibuat dari ramuan herba berkesan untuk peremajaan wajah (mis. chamomile, wormwood). Setelah merendam tuala dalam kaldu panas, kupas dan sapukan (lembut) ke wajah anda selama beberapa minit, kemudian sapukan tuala yang direndam dalam kuah sejuk (air). Dan 3 - 4 kali. Gunakan kompres sekurang-kurangnya tiga kali seminggu.

Peremajaan wajah semasa tidur. Bayangkan 15-20 lebih muda sebelum tidur. Lihat foto anda sebelum tidur untuk membantu anda membayangkannya. pada usia yang tepat. Dengan pandangan ini, anda perlu tertidur. Selama tiga bulan kelas berterusan, anda akan kelihatan 5 - 10 tahun lebih muda. Di samping itu, organ dalaman juga mula berfungsi seperti yang dilakukan pada usia yang lebih muda, iaituH. Peremajaan wajah bukan sahaja berlaku, tetapi juga peremajaan seluruh organisma.

Anda juga boleh melakukan peremajaan wajah "bermaklumat" di rumah. Untuk melakukan ini, anda harus membeli cermin bulat baru berdiameter enam belas inci. Adalah perlu untuk menuangkan sesuatu yang tumbuh secara merata pada biji-bijian cermin ini. Apabila anda membongkok, disarankan anda duduk selama lima belas minit. Prosedur ini sangat berkesan, kerana tunas muda diarahkan ke wajah, tenaga mereka menembus kulit dengan tenaga ini, menjadikannya lebih lembut dan awet muda.

MASKE UNTUK PENYEMBUHAN FACIAL

Tidak ada produk penjagaan kulit yang lebih baik daripada topeng buatan sendiri. Perkara utama adalah melakukannya secara berkala sepanjang hayat. Prinsip asas Aplikasi:

  1. Topeng buatan sendiri untuk peremajaan wajah. Anda perlu mengadakan kursus 1-3 kali seminggu selama dua hingga tiga bulan (topeng mestilah selesa dan sesuai untuk kulit anda).
  2. Sebelum menggunakan topeng, anda perlu membersihkan wajah anda dengan teliti.
  3. Jangan sekali-kali menggunakan topeng di bibir dan kulit di sekitar mata anda.
  4. Setelah menggunakan topeng muka buatan sendiri, lebih baik berbaring di sofa dan berehat. Cuba jangan bercakap sehingga anda menanggalkan topeng sehingga kulit wajah anda tidak bergerak.
  5. Topeng buatan sendiri dengan sayur-sayuran dan buah-buahan tidak boleh disimpan dan harus digunakan sebaik sahaja disiapkan.
  6. Jangan gunakan kosmetik, terutamanya serbuk, selama 2 jam selepas menggunakan topeng.
Topeng peremajaan wajah

Resipi untuk topeng untuk peremajaan wajah di rumah:

  1. Topeng madu untuk keremajaan wajah. Ia mengetatkan kulit wajah dengan sempurna dan memberikan kesan peremajaan yang menakjubkan. Untuk kulit berminyak, topeng madu digunakan dalam bentuk tidak bersih. Untuk kulit kombinasi dan kulit normal, sapukan topeng yang terdiri daripada madu, tepung dan putih telur (bahan dicampurkan 1: 1). Sapukan topeng dengan lembut pada wajah anda dalam lapisan kecil selama 15 minit. Selepas itu, tanggalkan topeng dengan berhati-hati. Madu dikontraindikasikan pada kulit kering.
  2. topeng peremajaan wajah. Campurkan 1 sudu teh hijau tanah dalam penggiling kopi dengan 0, 5 sudu serbuk koko dan tuangkan air rebus panas (80 ° C) sehingga pulpa tebal dan sedikit kering. Berikan hasilnya menyejukkan jisim ke suhu yang selesa untuk kulit wajah dan tambahkan madu ke topeng, jika topeng terlalu tebal, cairkan dengan air atau minyak sayuran. Anda juga boleh menambahkan beberapa tetes minyak pati kegemaran anda ke dalam topeng, lemon, jus dan larutan minyak vitamin E. Campurkan semuanya sehingga rata dan rata topeng siap pada kulit yang bersih dan sedikit lembap. Selepas 20 minit, bilas topeng dengan air sejuk dan sapukan pelembap ringan ke wajah dan krim anda.
  3. Topeng untuk peremajaan wajah dengan kopi dan minyak pati sangat berkesan. Penetrasi Kafein membantu memecahkan lemak melalui kulit dan memberikan kulit yang cerah. Hanya kopi yang mesti diminum, tidak segera. Beberapa tetes minyak pokok teh disapu ke badan, diurut dan dibasuh.
  4. topeng peremajaan tembikai. Kesan semula jadi, vitamin dan pelembap. Bubur tembikai digiling dengan bahagian madu yang sama (bunga yang lebih baik), minyak zaitun dan, jika boleh, dedak almond. Topeng dicuci 20 minit selepas permohonan.
  5. Topeng herba untuk keremajaan wajah. Kami menggunakan daun pisang, currant, strawberi, linden dan yarrow dalam jumlah yang sama. Kami mengisar dan mencampurkan semuanya. Kami mengambil 4 sudu campuran dan tuangkan sedikit air mendidih sebelum mereka mendapat bubur. Apabila pes herba ubat ini sejuk, sapukan pada wajah dan leher anda. Kami mencuci topeng dengan air sejuk selepas 15 minit.
  6. Hancurkan setengah pisang dengan garpu, kemudian tambahkan satu sudu madu dan dua sudu besar yogurt. Kacau rata dan sapukan ke muka. Bilas dengan air suam selama 15-20 minit.
  7. Topeng epal untuk keremajaan wajah. Sebiji epal kecil mesti dikupas, inti dan parut halus. Campurkan dengan kuning telur, satu sendok teh madu, satu sendok teh minyak sayuran, satu sudu teh cuka sari apel. Sapukan campuran tersebut pada kulit leher dan wajah selama 25-30 minit.
  8. topeng peremajaan wajah. Hancurkan kuning telur dengan 1 sudu besar bunga matahari atau minyak zaitun yang belum ditapis, tambah setengah sudu jus lemon dan jumlah air yang sama. Sapukan topeng yang dihasilkan di wajah anda dengan dua lapisan dan keringkan. Angkat dengan kapas yang dicelupkan ke dalam air suam.
  9. topeng peremajaan wajah. Hancurkan kuning telur dengan 1 sudu madu dan 1 sudu minyak zaitun. Sapukan dalam dua hingga tiga lapisan Setelah 15-20 minit, angkat topeng dengan kapas yang dicelupkan ke dalam air suam.
  10. Topeng Kefir untuk keremajaan wajah. Resipi # 1. topeng Kefir untuk kulit berminyak. Pukul putih telur, tambahkan 1 teh, menggunakan sesudu madu dan 3 sudu teh kefir, anda juga boleh mencampurkannya dengan dedak oat. Sapukan topeng pada kulit yang telah dibersihkan sebelumnya (tidak termasuk kawasan di sekitar mata) biarkan selama 15-20 minit. Resipi # 2. Topeng Kefir untuk kulit kering dan normal. 2 sudu besar kefir, kacau dengan 1 sudu teh minyak sayuran dan tambahkan separuh kuning telur yang dipukul. Sapukan lapisan nipis pada wajah dan leher dan bilas dengan air suam atau susu selepas 20 minit.
  11. Topeng peremajaan wajah dengan tanah liat. Cairkan jus oren tanah liat biru Cambrian ke krim masam pekat dan sapukan lapisan nipis di wajah. Selepas 20 minit, basuh terlebih dahulu dengan air suam, kemudian sejuk. Kulit mengambil warna yang menyenangkan, kedutan dilancarkan dan jerawat serta jerawat hilang.
  12. Topeng yang telah diuji dan dibuat dari kuning telur dan 1 sudu teh minyak biji rami. Setelah digosok dengan teliti, sapukan jisim homogen yang dihasilkan ke muka dan leher. Bilas selepas 15 minit. Untuk kesan yang lebih besar, anda boleh membilas wajah anda dengan stok chamomile.
  13. Topeng peremajaan wajah berasaskan tomato. 1 biji tomato, 1 kuning telur, 1 sudu kanji mesti digiling rata sehingga jisim homogen terbentuk. Kemudian sapukan pada wajah anda. Selepas 20 minit, basuh dengan air suam dan kemudian sejuk.
  14. Topeng untuk peremajaan wajah dengan madu dan aprikot. Dianggap sebagai topeng terbaik, mampu membersihkan pori-pori wajah. Masukkan 1 sudu teh ke pulpa madu aprikot. Kacau rata dan sapukan ke muka. Tempoh prosedur adalah 10 minit. Bilas terlebih dahulu dengan susu sejuk dan kemudian dengan air.
  15. Topeng peremajaan oatmeal. Nombor resipi 1. Tuangkan satu sudu tepung oat dengan air panas (2-3 sudu besar). Hancurkan tepung oat untuk pulpa pekat. Apabila pasta telah sejuk, sapukan pada wajah yang dibersihkan (elakkan kawasan mata). Selepas 15-20 minit, bilas dengan air suam. Resipi # 2. Topeng oatmeal untuk kulit kering. Dua sudu besar oatmeal tanah, campurkan serpihan dengan tiga atau empat sudu krim masam atau susu. Setelah serpihan membengkak, tambahkan beberapa tetes jus lemon dan sapukan jisim ke wajah dan leher. Simpan selama 15-20 minit, kemudian bilas topeng. Nombor resipi 3. Topeng ini sesuai untuk semua jenis kulit. Ambil 1 sudu besar oatmeal, jus oren segar, madu. Kami mencampurkan semuanya dalam perkadaran yang sama. Lebih baik mencuci topeng dengan stok chamomile. Topeng ini tidak akan berfungsi jika kulit anda terdedah kepada alahan.
  16. Pukul protein ayam menjadi buih yang kuat. Di sana tambahkan 2 sudu teh tepung dan 1 sudu teh madu. Menguli semuanya dengan baik dan sapukan 20 minit ke kulit yang bersih. Topeng seperti itu mesti dicuci dengan air suam.
  17. Rebus sebilangan kentang muda (lebih baik kukus) dan uli sehingga sebati dalam kentang tumbuk dan campurkan dengan 0. 5 cawan krim masam. Sapukan secara merata ke wajah. Biarkan selama 20-25 minit dan bilas dengan air suam.
  18. Tepung rai dan topeng kuning telur untuk keremajaan wajah. Ambil 1 sudu tepung rai dan gosokkan dengan 1 kuning telur dan 1 sudu susu, topeng harus mendapat ketumpatan yang sama dengan krim masam. Segala-galanya bercampur dengan baik dan digunakan pada wajah selama 15 minit. Anda boleh mencuci dengan air dan minum teh yang lemah.
  19. Topeng Quince untuk keremajaan wajah. Quince adalah sebatian anti-penuaan yang sangat baik. Untuk menyediakan topeng, sapu ReifeQuitte dan sapukan pada kulit yang bersih. Selepas 15-20 minit, bilas dengan air suam dan sapukan krim pelembap.
  20. topeng peremajaan wajah. Satu sudu teh lilin lebah dan dua sudu besar sudu marjerin berkrim dicairkan dengan stim sambil dikacau. Masukkan sesudu minyak zaitun, satu sendok teh larutan minyak vitamin A dan satu sudu besar sudu ramuan segar yang digulung dalam penggiling daging (dalam bahagian yang sama daun jelatang, abu gunung, hop, pasli, currant, melati dan kelopak mawar) dan campurkan dengan lembut. Campuran tersebut disapu pada kulit wajah setiap hari selama 15-20 minit. Selepas itu, sisa-sisa krim direndam dengan serbet. Terdapat 10 prosedur secara keseluruhan.

Topeng peremajaan rumah sangat bermanfaat untuk kulit. Tepu dengan vitamin, melembutkan dan memperbaiki kulit. Kulit menjadi lebih segar dan kelihatan lebih baik. Pada musim panas, disarankan untuk membuat topeng berkhasiat berdasarkan sayur-sayuran dan buah-buahan.